تهران ، خیابان شريعتي ، بعد از مترو شريعتي ، كوچه شواري ، اولين ساختمان پزشكان - تلفن : 22843289 - 021
دکتر فریدون آشنایی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / انژیوگرافی قلب کودکان
درد قفسه سينه در كودكان و نوجوانان

درد قفسه سينه يك علامت شايع بين كودكان و نوجوانان مي باشد . خوشبختانه معمولا علت ان قلبي نمي باشد . ميانگين سني درد قفسه سينه كودكان ١١-١٤ سالگي مي باشد ،ولي ممكن است در هرسني حتي در ٤ سالگي نيز ديده شود .

پرستاري در بخش انژيوگرافي كودكان

امروزه بر خلاف دهه های گذشته اغلب بیماریهای مادرزادی قلب براحتی قابل تشخیص و معمولاً از طریق اینترونشن یا جراحی بصورت کامل قابل درمان می باشند و . . .

نحوه انجام انژیوگرافی

قبل از انجام انژیوگرافی بیمار باید امادگیهای لازم را داشته باشد از جمله اینکه باید بر حسب سن و وزن بیمار از 4 تا 8 ساعت قبل ناشتا مانده باشد. در طول این مدت برای بیمار سرم وصل میگردد.

هدف از انجام انژیو

بطور کلی علت انجام انژیوگرافی در کودکان با بزرگسالان متفاوت می باشد .به این صورت که در بزرگسالان اغلب انژیوگرافی برای تشخیص یا درمان گرفتگی عروق قلبی (کرونر) انجام میشود

امادگیهای قبل از انژیو

پزشک باید جهت اگاهی والدین و کاهش استرس انها درمورد علت نیاز به انجام انژیوگرافی و نحوه انجام ان را به زبان ساده به والدین توضیح دهد و نحوه اماده کردن کودک و کارهای لازم قبل از انژیوگرافی را به انها گوشزد کند.

خدمات مطب

دكتر فريدون آشنايي
فوق تخصص قلب كودكان و نوزادان
اکوکاردیوگرافی جنین