تهران ، خیابان شريعتي ، بعد از مترو شريعتي ، كوچه شواري ، اولين ساختمان پزشكان - تلفن : 22843289 - 021
دکتر فریدون آشنایی
درد قفسه سینه کودکان

علت درد وسط قفسه سینه در کودکان می‌تواند حملات اضطرابی یا گرفتگی عضلات با فعالیت‌های بدنی و ورزش باشد.

اسکار یا جوشگاه جراحی قلب

اسکار معمولا در روند ترمیم پوست اسیب دیده ایجاد می شود و جزی از روند طبیعی ترمیم پوست هست و طی ان مقدار زیادی کلاژن در محل تشکیل میشود

اکوکاردیوگرافی جنین مادران دیابتی

دیابت یکی از بیماریهای مزمن شایع هست و حدود 10 درصد مادران باردار مبتلا به دیابت هستند .هم چنین شیوع بیماریهای مادرزادی قلب در مادران دیابتی ۵ برابر شایعتر از افراد عادیست

شروع انتی کواگولانت پروفیلاکسی در کودکان بستری مبتلا به کوید

در بیماران سرپای نبایستی از هیچگونه داروی ضد انعقاد استفاده شود و در بیماران بستری نیز بصورت روتین برای تمام بیماران توصیه نمی شود.

درد قفسه سينه در كودكان و نوجوانان

درد قفسه سينه يك علامت شايع بين كودكان و نوجوانان مي باشد . خوشبختانه معمولا علت ان قلبي نمي باشد . ميانگين سني درد قفسه سينه كودكان ١١-١٤ سالگي مي باشد ،ولي ممكن است در هرسني حتي در ٤ سالگي نيز ديده شود .

اكوكارديوگرافي جنين ( بازنگري جديد )

يکی از دلایل مرگ و میر نوزادان در هنگام تولد اختلالات مادرزادی قلب است که طبق آمارها شیوع آن ٨مورد از هر ۱۰۰۰ نوزاد متولد شده گزارش شده است.

وارفارين

وارفارين يك قرص ٥ ميلي گرمي و صورتي رنگ هست كه بعنوان ضد انعقاد استفاده ميشود. وارفارین جلوی لختهشدن خون را میگیرد، بنابراین از مشکلات ناشی از تشکیل لخته در رگهای خونی پیشگیری میکند.

كانون اكوژن داخل قلبی جنين

کانون اکوژن برای اولین بار در سال ١٩٨٧ شرح داده شده است ،یک لکه یا خال کوچک سفید رنگ در داخل قلب جنین هست که با سونوگرافی یا اکوکاردیوگرافی دیده میشود .

سوفل يا صدای اضافی قلب

بعضي از والدين شيرخواران و كودكان بدليل اينكه كودكشان صداي غيرعادي قلب دارد بسيار نگران و مضطرب مي باشند و بعضي وقت ها عليرغم مراجعه به پزشك هنوز هم سئوالاتي در ذهن انها وجود دارد

پرستاري در بخش انژيوگرافي كودكان

امروزه بر خلاف دهه های گذشته اغلب بیماریهای مادرزادی قلب براحتی قابل تشخیص و معمولاً از طریق اینترونشن یا جراحی بصورت کامل قابل درمان می باشند و . . .

موارديكه اكوكارديوگرافی جنين توصيه می شود

سابقه فامیلی بیماری مادرزادی قلب در بستگان درجه یک مثل پدر ، مادر ، خواهر یا برادر بطور کلی بیماریهای مادرزادی قلب شایعتربن ناهنجاری مادرزادی می باشد . . .

اکوکاردیوگرافی جنین

اکوکاردیوگرافی جنین یک روش تشخیصی برای جنین می باشد که عمدتا برای بررسی بیماریهای مادرزادی قلب و نامنظمی های قلب جنین استفاده می شود.

نحوه انجام انژیوگرافی

قبل از انجام انژیوگرافی بیمار باید امادگیهای لازم را داشته باشد از جمله اینکه باید بر حسب سن و وزن بیمار از 4 تا 8 ساعت قبل ناشتا مانده باشد. در طول این مدت برای بیمار سرم وصل میگردد.

هدف از انجام انژیو

بطور کلی علت انجام انژیوگرافی در کودکان با بزرگسالان متفاوت می باشد .به این صورت که در بزرگسالان اغلب انژیوگرافی برای تشخیص یا درمان گرفتگی عروق قلبی (کرونر) انجام میشود

امادگیهای قبل از انژیو

پزشک باید جهت اگاهی والدین و کاهش استرس انها درمورد علت نیاز به انجام انژیوگرافی و نحوه انجام ان را به زبان ساده به والدین توضیح دهد و نحوه اماده کردن کودک و کارهای لازم قبل از انژیوگرافی را به انها گوشزد کند.

سوء تغذیه در بیماریهای مادرزادی قلب - مقدمه

بیماریهای مادرزادی قلب با ناهنجاریهای در ساختمان قلب , عروق و یا دریچه های قلب همراه می باشد .این ناهنجاریها در زمان تولد وجود دارند و اغلب خود را در دوران شیرخوارگی نشان می دهند.

علل سوء تغذیه در بیماریهای مادرزادی قلب

هر چند که دریک بیمار ممکن است یک یا چند تا از این عوامل بطور همزمان دخیل باشند .در بیمارانیکه علاوه بر بیماری مادرزادی قلب , نارسی , اختلال رشد داخل رحمی, بیماریهای ژنتیکی و . . .

اقدامات درمانی سوء تغذیه

درمورد کودکان مبتلا به بیماریهای مادرزادی قلب باید ابتدا سعی کنیم مقدار کالری لازم دریافتی در حد استاندارد بچه های نرمال تثبیت شود و سپس به فکر افزایش کالری باشیم.

بیماریهای مادرزادی قلب

بدلیل پیچدگی های موجود در تکامل سیستم قلب و عروق در دوران جنینی بیماریهای مادرزادی قلب شایع بوده وشیوع ان ٨ در هزار تولد زنده می باشد.

خدمات مطب

دكتر فريدون آشنايي
فوق تخصص قلب كودكان و نوزادان
متخصص كودكان و نوزادان